%0 Journal Article %T مقایسه تأثیر آموزش سخنرانی و نرم‌افزار چندرسانه‌ای بر میزان یادگیری و رضایت دانشجویان اتاق عمل در درس تکنولوژی جراحی گوارش %J سلامت جامعه %I دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی رفسنجان %Z 2345-6248 %A میرباقر آجرپز, ندا %A سادات, زهره %A حسینیان, معصومه %D 2017 %\ 05/09/2017 %V 8 %N 2 %P 47-55 %! مقایسه تأثیر آموزش سخنرانی و نرم‌افزار چندرسانه‌ای بر میزان یادگیری و رضایت دانشجویان اتاق عمل در درس تکنولوژی جراحی گوارش %K سخنرانی %K نرم افزار چند رسانه‌ای %K یادگیری %K رضایتمندی %K جراحی %R %X خلاصه مقدمه: با توجه به اهمیت درس تکنولوژی جراحی برای دانشجویان اتاق عمل، روش‌های تدریس این درس اهمیت دارد. این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر دو روش سخنرانی و نرم‌افزار چند رسانه‌ای بر میزان یادگیری دانشجویان در درس تکنولوژی جراحی گوارش انجام شد. مواد و روش‌ها: مطالعه نیمه تجربی روی60 دانشجوی اتاق عمل که در نیمسال اول و دوم سال 1392 درس تکنولوژی جراحی گوارش را اخذ نموده بودند، انجام شد. دانشجویان در دو گروه30 ،که گروه اول به روش سخنرانی و گروه دوم از طریق نرم‌افزار چند رسانه‌ای آموزش داده شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در بردارنده اطلاعات فردی و یک آزمون چند گزینه‌ای بود که قبل و یک ماه بعد از آخرین جلسه آموزشی از آنها پرسیده شد. برای بررسی میزان رضایت گروه آزمون از پرسشنامه محقق ساخته با مقیاس لیکرت استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه14 و آمار توصیفی و آزمون-های t زوجی و مستقل انجام شدیافته‌ها: میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون در گروه سخنرانی از لحاظ آماری تفاوت معنی‌داری نداشت(081/0=p). ولی این تفاوت در گروه آموزش از طریق نرم‌افزار معنی‌داری بود (024/0=p). مقایسه دو گروه نرم افزار چند رسانه‌ای و سخنرانی بعد از مداخله تفاوت معنی‌داری را نشان داد(013/0=p).  نتیجه‌گیری: روش آموزش به وسیله نرم‌افزار چند رسانه‌ای با تقویت انگیزه درونی و افزایش رضایت و یادگیری دانشجو در تدریس درس تکنولوژی جراحی گوارش مفید می باشد. %U https://chj.rums.ac.ir/article_45722_7aeb47c3394eb2d08fa184b36baed5bd.pdf